This item cannot be returned.

Description

Read more

rarely does a film touch so many hearts or reach such artistic heights as the highly acclaimed kiki's delivery service, the magical adventure of an enterprising young girl who must follow tradition to become a full-fledged witch.
venturing out, with only her chatty black cat jiji, kiki flies off for the adventure of a lifetime. landing in a far-off city, she sets up a high-flying delivery service. here begins a wonderful experiences of independence and responsibility as she finds her place in the world.

kiki's delivery service showcases the breathtaking animation of legandary hayao miyazaki and the star voice talents of kirsten dunst (kiki), phil hartman (jiji), matthew lawrence (tombo) and more. this spectacular 2-disc set will give you an inside look into the acclaimed movie that soars with energy, excitement and the kind of imagination that entertains again and again!

Product details

Director Hayao Miyazaki
Label Walt Disney
 
Genre Adventure
Anime
Drama
Fantasy
Content DVD
FSK / age rating from age 0
Publication date 15.04.2003
Audio English (Dolby Surround 5.1), Japanese (Dolby Surround 5.1)
Subtitles English
Length 103 Minutes
Screen 1.85:1
Year of production 1989
Original title Majo no takkyûbin (Japanese)
Version US Version
Region code 1
 

Cast & Crew

Customer reviews

  • Super

    Written on 21. February 2003 by philippe.

    Merci für din tip, isch würklich ä sehr schöni und informativi siitä!!! jetzt weissi ändlich was für film ich mir unbedingt na zuetuä mues :-)

  • suuuper

    Written on 19. February 2003 by claudio.

    Also wer Princess Mononoke kännt, de erkännt sofort d'Handschrift vo dä Studio Ghibli. Wer meh über alli Film wüssä wot chan sich au uf dä siitä derbaron erkundigä

  • Erwartungen übertroffen

    Written on 31. January 2011 by 31.01.2011.
    This customer review refers to a alternative version.

    Eigentlich wollte ich mir diesen Film gar nicht kaufen, da mich die Beschreibung des Filmes weniger angesprochen hat. Letztendlich habe ich ihn mir aber doch zugelegt. Der Vollständigkeit halber, da er mir als einziger Hayao Miyazaki- Film noch in meiner Sammlung gefehlt hat. Und was soll ich sagen? Zum Glück habe ich es getan, die Zeichnungen sind wieder ganz grosse klasse, speziell die vielen Luft- und Landschaftsaufnahmen. Die Story ist einfach gehalten und eher für Kinder, hat aber auch mir gut gefallen. Fazit: Ein schöner Sonntag- Nachmittagsfilm für die ganze Familie.

  • Kindgerecht !

    Written on 09. January 2011 by HPS / 09.01.2011.
    This customer review refers to a alternative version.

    Auch wieder ein sehr schöner Zeichentrickfilm von Hayao Miyazaki. Dieser hier ist, wie "Mein Nachbar Totoro", ganz speziell für Kinder geeignet. Aber auch Erwachsende werden ihre Freude daran haben!

  • Kiki

    Written on 07. January 2008 by Laurent.
    This customer review refers to a alternative version.

    Joli petit film, qui ne possède pas la force des autres réalisations du maître.

  • Meisterlich

    Written on 06. April 2007 by Roman.
    This customer review refers to a alternative version.

    Wieder ein gelungener Cou vom Meister der Trickfilme Hayako Miyazaki. Diesmal nicht so sureal wie bei Chihiro (ausgenommen, dass sie eine Hexe Ist) sind die Handlungen lebensnah. Also für Kleinkinder nicht empfehlenswert, weil doch noch tiefgründige soziale Handlung sie nicht verstehen. Ich liebe diese Deteiltreue, wie der Wind bläst oder der Propeller in verschiedene Geschwindigkeiten zu outen sind.

  • Gut

    Written on 22. May 2006 by hm.
    This customer review refers to a alternative version.

    Der Film ist ganz niedlich. Ist allerdings nicht der beste von Hayao, dafür etwas Kindgerechter, ohne grosse Moster oder Drachen.

  • Süss

    Written on 15. May 2006 by Love.
    This customer review refers to a alternative version.

    Der Film ist ziehmlich süss. Hat aber keine beseondere Geschichte und ist auch nicht sehr spannend. Aber immer noch ein Hayao Film!

  • -

    Written on 19. April 2006 by TomHanson.
    This customer review refers to a alternative version.

    Würde fast sagen, einer seiner besten Filme. Es handelt sich hier sicherlich nicht um seinen am komplexest-durchdachten Film, aber in seiner Einfachheit gewinnt er sehr an Charme und die Bilder sind traumhaft schön, desweiteren gefallen auch die Charaktere sehr. Tolles Sehvergnügen, und nicht nur für die Kleinen

  • für die ganz kleinen...

    Written on 24. February 2006 by eclipsekf.
    This customer review refers to a alternative version.

    gefälliger miyazaki film

  • Super!

    Written on 09. October 2005 by DMX.
    This customer review refers to a alternative version.

    Ist von Miyazaki. mehr muss ich nicht hinzufügen. ;-)

Show all reviews

Write a review

Thumbs up or thumbs down? Write your own review.

For messages to CeDe.de please use the contact form.

The input fields marked * are obligatory

By submitting this form you agree to our data privacy statement.