€ 35.49

The 100-Year-Old Man Who Climbed Out the Window and Disappeared (2013)

English · Blu-ray

US Version | Region code A
Important note: This article is only playable on code-free devices or those which support regional code A.

Shipping usually within 2 to 5 working days

Compare versions

This item cannot be returned.

Description

Read more

After a long and colorful life working in munitions and getting entangled in the Spanish Civil War, the Manhattan Project, and other definitive events of the 20th century, Allan Karlsson finds himself stuck in a nursing home. Determined to escape on his 100th birthday, he leaps out of a window and onto the nearest bus, kicking off an unexpected journey involving, among other surprises, a suitcase stuffed with cash, some wicked criminals, and an elephant named Sonya.

Product details

Director Felix Herngren
Actor Alan Ford, Jens Hultèn, Robert Gustafsson, Iwar Wiklander, David Wiberg, Mia Skäringer
Label MUSIC BOX FILMS
 
Genre Adventure
Drama
Comedy
Content Blu-ray
FSK / age rating from age 12
Publication date 18.08.2015
Audio English, Swedish
Subtitles English
Year of production 2013
Original title Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann (Swedish)
Version US Version
Region code A
 

Cast & Crew

Customer reviews

  • Einfach herrlich

    Written on 03. February 2024 by Harry .
    This customer review refers to a alternative version.

  • Zu guter letzt

    Written on 20. July 2016 by illosoph.
    This customer review refers to a alternative version.

    Zum Glück bin ich noch nicht 100 sonnst hätte ich diesen herrlichen Film wohl noch länger verpennt.
    Tolle Darsteller und eine intelligente und überraschende Story machen Riesenspass und die Gags "zünden" :)

  • Le vieux

    Written on 08. January 2016 by Clad.
    This customer review refers to a alternative version.

    Gé-nial! Tout simplement à exploser de rire ;-)

  • Voll Schräg

    Written on 22. June 2015 by Roller.
    This customer review refers to a alternative version.

    Mit Schrägen Gestallten nie langweilig
    & gut erzählt (Meisterhaft)

  • langweilig

    Written on 26. December 2014 by Katrin.
    This customer review refers to a alternative version.

    Bereits nach 30 Minuten habe ich aufgegeben. Ich kannte das Buch nicht, wusste daher nicht, was auf mich zukommt. Ich war vielleicht nicht gerade in Stimmung für diese Art "Humor"...

  • Le vieux qui ne voulait pas fêter son anniversaire

    Written on 28. October 2014 by Bibo.
    This customer review refers to a alternative version.

    Je crois que j’ai rarement autant ri de bon cœur. Il est aussi bien qu’Adam's apples !

  • Habe das Buch

    Written on 28. July 2014 by Roger.
    This customer review refers to a alternative version.

    nicht zu Ende gelesen. Nach der Hälfte habe ich es auf die Seite gelegt und nicht mehr angefasst. Auch wenn ich der Einzige sein sollte: mich hat das Buch nicht gepackt. Zwar ist es gut geschrieben, bietet schön verschrobene Charaktere, aber vom Inhalt her war es mir doch ZU abgehoben. Was mir überhaupt nicht gefallen hat, waren die Rückblenden, die aus meiner Sicht absolut unnötig sind, und den Lesefluss der an sich originellen Geschichte behindern.
    Nicht desto trotz bin ich gespannt auf den Film.

  • Gut gelungen,

    Written on 25. July 2014 by Derjenige Welcher.
    This customer review refers to a alternative version.

    Auch wenn die Klasse des Buches nicht erreicht wird.

  • Gute Umsetzung

    Written on 07. May 2014 by IMDB.
    This customer review refers to a alternative version.

    Habe auch das Buch gelesen und fand die cineastische Umsetzung sehr gut. Die Geschichte erinnert ein wenig an die von Forrest Gump, trotzdem lohnt er sich allemal, zudem ist der skandinavische Humor wirklich gut. Meine Empfehlung ist auch hier, in Originalton mit Untertitel zu schauen, macht einfach mehr Spass.

  • Der Hundertjährige der aus dem Fenster stieg

    Written on 12. April 2014 by Markus Becker.
    This customer review refers to a alternative version.

    Das Buch ist super...hoffe das der Film auch so gut ist

  • Wirklich der Hammer!

    Written on 24. March 2014 by Aurayal.
    This customer review refers to a alternative version.

    Ich habe das Buch gelesen und liebe es, daher hatte ich hohe Erwartungen an diesen Film. Und ich kann sagen: Ich wurde in keinster Weise enttäuscht! Ein sagenhaft lustiger Film! Wirklich sehr unterhaltsam und gut gemacht, ich habe schon lange nicht mehr soviel lachen müssen (obwohl ich die Gags ja eigentlich schon kannte ;D) Sehr empfehlenswert!

  • Der Hundertjährige, der aus...

    Written on 17. March 2014 by René Blum.
    This customer review refers to a alternative version.

    Habe das Buch gelesen und finde es super! Hoffentlich entspricht der Film meinen Erwartungen.

Show all reviews

Write a review

Thumbs up or thumbs down? Write your own review.

For messages to CeDe.de please use the contact form.

The input fields marked * are obligatory

By submitting this form you agree to our data privacy statement.