Description

Read more

Der ehemalige Fremdenlegionär Julien ermordet den Mann seiner Geliebten Florence in dessen Büro und lässt die Tat wie Selbstmord aussehen. Als ihm einfällt, dass er etwas vergessen hat, will er noch einmal zurück, bleibt aber im Fahrstuhl des Gebäudes stecken, weil der Strom für die Nacht abgestellt wird. Während er versucht, sich zu befreien, läuft die verzweifelte Florence auf der Suche nach ihrem Geliebten durch die Strassen von Paris. -- Dieser Text bezieht sich auf eine vergriffene oder nicht verfügbare Ausgabe dieses Titels.

Product details

Director Louis Malle
Actor Jeanne Moreau, Maurice Ronet, Lino Ventura
 
Genre Crime
Content Blu-ray
FSK / age rating from age 16
Publication date 26.01.2017
Edition b/w, Arthaus
Audio German (DTS-HD 1.0), French (DTS-HD 1.0)
Subtitles German
Extras Interviews
Length 91 Minutes
Screen 1.33:1
Year of production 1958
Original title Ascenseur pour l'échafaud
Region code B
 

Cast & Crew

Customer reviews

No reviews have been written for this item yet. Write the first review and be helpful to other users when they decide on a purchase.

Write a review

Thumbs up or thumbs down? Write your own review.

For messages to CeDe.de please use the contact form.

The input fields marked * are obligatory

By submitting this form you agree to our data privacy statement.