Sold out

L.I.E. - (Tartan Collection)

English · DVD

UK Version

Compare versions

This item cannot be returned.

Description

Read more

One of the most astonishing American independent films in years, L.I.E. tells the story of fifteen-year-old Howie (Paul Franklin Dano), a young New Jersey native whose life falls apart around him, but who also ends up finding himself during the process.
After Howie's mother dies his father, a corrupt building contractor, can barely keep tabs on his new girlfriend, let alone his own son's emotional needs. To cope with the pressures that he is under, Howie begins to spend more time with his delinquent friends. However, their pastimes include ditching school and robbing local houses to finance their habits. In the aftermath of one of these burglaries Paul and his friends meet ex-marine Big John
(Brian Cox - Manhunter, X-Men), and it is then that Howie discovers the secret that binds his friend to this mysterious older man.
When his best friend suddenly skips town, and his father is busted by the FBI, Howie is completely alone. Can Big John become the paternal figure that Howie needs, or will his predatory instincts prevail?

Der 15-jährige Howie lebt in einer tristen Vorstadt irgendwo in Amerika. Seine Mutter hat er bei einem Autounfall verloren. Von seinem überforderten Vater, der auch noch in schmutzige Geschäfte verwickelt ist, fühlt er sich missverstanden. Dafür wird er von Freund Gary, der seinen Körper für Geld verkauft, magisch angezogen. Als Howie von dem pädophilen Ex-Marine Big John nach einem Einbruch erpresst wird, ändert sich sein Leben radikal. Doch zum Glück erkennt Big John in ihm einen Menschen, den er retten und nicht brechen will.

Show description in a different language

Product details

Director Michael Cuesta
Actor Brian Cox, Bruce Altman, James Costa, Marcia De Bonis, Adam Le Fevre
Label TARTAN
 
Genre Drama
LGBTQIA+
Content DVD
FSK / age rating from age 18
Publication date 26.11.2003
Audio English (Dolby Digital)
Extras Filmographies, Deleted scenes, Trailer, Commentary
Length 95 Minutes
Screen 1.85:1
Version UK Version
Region code 0
 

Cast & Crew

Customer reviews

  • Klasse Kino

    Written on 20. October 2002 by V.vujovic.
    This customer review refers to a alternative version.

    Eine sehr gut gemachte und sehr schön in Szene gesetzte lebensdokumentation.
    Die vorallem durch die wie aus dem Leben gegrifenen Schauspieler überzeugen kann.

  • TOP

    Written on 17. August 2005 by Leatherface.
    This customer review refers to a alternative version.

    "You've got the lanes going east, you've got the lanes going west and you also have the lanes going straight to hell..." Ein echter Geheimtipp - leider zu geheim...

  • über durchscnitt

    Written on 13. January 2004 by strait.
    This customer review refers to a alternative version.

    der film hat ein paar interessante ideen, doch generell gesehen ist er für mich "lediglich" über durchschnitt, aber auch nicht mehr. besonders gut umgesetzt sind die szenen, die sich chronologisch parallel aufführen. was mir weniger gefällt ist die idee des jungen "clichée schwulen". einmal mehr erhält man die vorstellung, dass jeder mann, der sich mit literatur bzw. kunst generell abgibt schwul sein muss. und immer noch warte ich noch auf den dvd-release von "queenie in love", die den big spender dieses filmes in seiner besten rollen in einem exzellentem film zeigt. dennoch hat dieser film etwas aussergewöhnliches, was ihn absolut sehenswert macht.

  • Genial

    Written on 11. January 2004 by Beat.
    This customer review refers to a alternative version.

    Habe den Film mit meiner Schwester im Arthouse Movie z Züri angeschaut. Ich hatte keine grossen Erwartungen an diesen Film, da man auch noch nicht viel gehört hat, bin aber sehr stark überrascht worden. Ein Meisterwerk der Satire!

  • aber wirklich

    Written on 24. October 2003 by Jonas.
    This customer review refers to a alternative version.

    Da hoffe ichschon ganz fest und ganz lange darauf

  • Realitätsnah

    Written on 22. October 2003 by J.
    This customer review refers to a alternative version.

    Habe gelesen, dass der Film am 6. November 2003 in der deutschsprachigen Fassung veröffentlicht wird. Na dann hoffen wir mal!

  • absolut genial

    Written on 27. June 2003 by Hans.
    This customer review refers to a alternative version.

    Ich bin überwältigt von diesem Film.Würde ihn zu meinen Lieblingsfilmen zählen. Hoffe er erscheint bald!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • Wann?

    Written on 17. April 2003 by Tony.
    This customer review refers to a alternative version.

    Ich freue mich schon riedig auf den Film. Ich habe ihn 2x im Kino gesehen. Aber wann kommt er denn endlich auf DVD raus? Die Beschreibung angekündigt ist etwas dauerhaftes...

  • Release

    Written on 15. February 2003 by Stefan.
    This customer review refers to a alternative version.

    Richtig: wann kommt denn der Film nun raus? Nur angekündigt ist ein bisschen wenig!

  • toll

    Written on 01. January 2003 by blutkotzen.
    This customer review refers to a alternative version.

    ja toll aber kann man den film auch mal kaufen?

  • JA!

    Written on 17. July 2002 by lynch.
    This customer review refers to a alternative version.

    ein tolles erstlingswerk von cuesta! keine schwarz/weiss-malerei, kein moralischer zeigefinger, keine vorurteile.. einfach nur ergreifend, zudem wundervoll gespielt.. ohne dabei verharmlosend zu wirken, traut sich der film einer zweifelhaften figur eine seele zu geben..

Show all reviews

Write a review

Thumbs up or thumbs down? Write your own review.

For messages to CeDe.de please use the contact form.

The input fields marked * are obligatory

By submitting this form you agree to our data privacy statement.